Drept măritori crestini!
Pe acest website se pot citi articole prin care se mărturisește public sfânta noastră credință ortodoxă, istoria reala a României, poezie, proză scurtă, articole ce tin de ethosul românesc.
08 iunie 2021
Pe urmele Cauconilor
Cauconii, aflăm încă de la Homer, erau de origine tracă şi trăiau pe râul Kaukon în Kaukonia,
care cuprindea regiunea Elis şi părţi din Ahaia şi Arkadia. Ei ar fi
migrat din nordul Peninsulei Balcanice pe la anul 1600 î.Chr. Pe cei
rămaşi în vatra originară Ptolemeus (sec. II d.Chr.) îi va regăsi cu
numele de cauconensis la nord de Dunăre printre triburile din Dacia, în
Ţara Bârsei şi în împrejurimi, dar fără a trece de Carpaţii Răsăriteni.
Prin coroborarea informaţiilor referitoare la teritoriul lor, dacii cauconi
au trăit în sud-estul Transilvaniei cuprinzând nu numai Ţara Bârsei, ci
şi o parte din actualul judeţ Harghita, spre izvoare le Oltului, ca şi
părţi din judeţele Buzău şi Mureş (pg. 17). Tot în această zonă Amianus
Marcellinus a consemnat existenţa unui ţinut numit Caucaland, iar
mărturia unui soldat roman se referă la un munte Caucas de pe lângă râul
Olt.
Ca urmare a faptului că reprezentau un vechi neam autohton atestat
încă din antichitatea îndepărtată, lingvistul german Jacob Grimm a
considerat firesc să constate legătura dintre denumirile de cauci,
cauconi şi Caucaland pentru a le asocia acestora şi denumirea de Cogaion
cu conotaţia sa religioasă. Pe de altă parte filologul german J.Wolff
considera că şi denumirea de Kockel cu variantele Kukel şi Kukula
utilizate de saşi pentru a desemna Târnavele ar proveni din anticul coca
sau cuca, care înseamnă munte, cu menţiunea că ce l mai important munte
din zona Târnavelor se numeşte Cogan, cu variantele mai vechi Cocan sau
Chuchal, denumiri care ne arată că originea lor este, de fapt,
hidronimul Kukula menţinut şi astăzi în uz de secuii.
CINE NU ÎŞI ŞTIE TRECUTUL NU ESTE VREDNIC NICI DE PREZENT
Toate aceste asocieri dintre toponime şi etnonime puse demult în
evidenţă de savanţii germani, conduc la concluzia că tribul dacic al
cauconilor este acelaşi cu neamul sikuli-lor, adică al secuilor care
ocupă şi astăzi acelaşi ţinut şi mai ales folosesc străvechea denumire
de Kükülö. Numai în legătură cu acest hidronim ţinutul lor a şi purtat
denumirea de Ciculia, iar locuitorii numele de ciculi, aşa cum au
consemnat călătorii străini. Dar numele de ciculi trece uşor la forma
siculi, de unde şi forma de secui.
Viteji, aidoma cauconilor din Elis, siculii dacici şi-au păstrat
conştiinţa de autohtoni, mândri de faptul că erau stăpâni pe ţinuturilor
lor, ceea ce a impus coroanei de la Buda recunoaşterea demnităţii lor
colective. Captaţi treptat în sfera de interes a coroanei de la Buda, ei
au fost maghiarizaţi prin mijloace din ce în ce mai dure mai ales după
anul 1848, iar spre a estompa interesul Romaniei pentru soarta lor li
s-au atribuit origini fanteziste care se anulează reciproc fiindca ei nu
sunt nici avari, nici gepizi, nici huni, nici pecenegi, aşa cum mai
cred unii istorici, tocmai fiindcă sunt autohtoni, sunt membrii
străvechiului neam dacic al cauconilor, singurii care au dat nume
locurilor pe care trăiesc. Ei au conservat până astăzi nu numai nişte
toponime de vârstă neolitică, ci serii toponimice de vârstă neolitică
uneori identice cu cele din zona Sibiu, ceea ce reprezintă o altă mare
dovadă a faptului că sunt băştinşi.
Recapitulând, va trebui să arătăm lumii întregi că cei numiţi astăzi
secuii sau siculii sunt urmaşii autohtonilor denumiţi cauconi (a se citi
caucoli din Caucaland înregistrat de Marcelinus), iar mai târziu ciculi
fiindcă au trăit şi trăiesc pe văile râurilor denumite încă din
antichitate prin hidronimul autohton Kukula.
Având în vedere că maghiarizarea lor forţată echivalează cu
imprescriptibilul genocid etnic, ne revine obligaţia, ca în numele
adevărului, să facem necesara distincţie maghiarizat -maghiar, mai ales
în cazul secuilor care începând cu Unio Trio Nationum s -au revendicat
ca şi saşii ca etnie distinctă de a ungurilor. I-am uitat şi continuăm
să îi uităm pe cei de o fire cu n oi şi soarta nu iartă. Din ignoranţă
şi din comoditate operăm cu teorii de tip Roesler, deşi adevărul istoric
cu privire la secui se susţine cu argumente:
1. Geografice şi toponimice, sistematizate în lucrările ştiinţifice ale
lui Sabin Oprean (1928) şi Coriolan Suciu (1974). Vlăhiţa este numită în
maghiară chiar Olah Falu, adică satul valahilor. Prezenţa lor sub
numele de cauconi în sud-estul Transilvaniei este probată de harta lui
Ptolemeu din secolul II, dar şi de către călători străini ca Georg
Reicherstor fer care la 1527 îi numea ciculi ca şi Christian Schesaeus
la 1540 sau Ferrante Capece în februarie 1584.
2. Arheologice, având în vedere vestigiile bine reprezentate pentru
toate epocile începând cu paleoliticul şi până la cetăţile dacice din
zonă.
3. Istorice, prin denunţarea legilor de maghiarizare din anii 1842,
1879, 1883 şi 1907. Dintre izvoarele primare, istoricul contemporan
doctor Mircea Dogaru scoate din nou la lumină, în revista LUMEA,
jurnalul campaniei de pedepsire de la 1761 ale generalului von Buccov,
care arăta că în cel mai maghiarizat scaun din secuime din 102 sate 99
erau locuite de români.
4. Heraldice. Fiindcă în sfârşit s-au recunoscut siculi, deci ciculi
autohtoni, şi nu altceva, vor redescoperi că începând cu epoca
tratatului UNIO TRIUM NATIONUM s-au ilustrat în heraldică prin tandemul
de semne dacice primordiale soarele-luna, tandem deseori regăsit şi pe
tăbliţele de plumb cu scriere dacică de la Sinaia (vezi ziarul
„Gardianul” din 30mai-4iunie 2005). Acelaşi tandem „ca unitate
SOARE-LUNĂ” mai apare numai pe stemele de sorginte dacică ale Moldovei
şi ale Ţării Româneşti şi la nimeni altcineva în lume. De aici şi
concluzia evidentă că şi secuii au avut conştiinţa că aparţin neamului
dacic. Orice altă explicaţie invocând asocieri cu probabilitat e zero
frizează ridicolul.
5. Culturale. Simon de Keza ne spune limpede ca secuii au înprumutat
scrierea de la vlahi. Dar o scriere valahica de tip răboj, numită şi de
secui „ rovás irás” nu se potrivea decât unui grai valahic şi în nici un
caz unui grai maghiar, care ar fi folosit limba şi scrierea latină aşa
cum se întâmpla pe vremea aceea şi la Budapesta. Remarcabil este faptul
că odată cu parţiala lor maghiarizare secuii au transpus şi în variantă
maghiară celebrele noastre balade Meşterul Manole şi Mioriţa, total
inaderente unui spirit alogen, ca semn profund al faptului că aparţinem
aceleiaşi matrici stilistice.
6. Religioase. Gestul nostru de închinare a pâinii cu semnul crucii
regăsit la secuii trecuţi la calvinismul lipsit de cinstirea Sfintei
Cruci este un alt indiciu al orginii lor ortodoxe. Aceeaşi origine
ortodxă o au şi parastasele pe care le fac secuii la înmormântare. Ca
mărturie tragică a deznaţionalizării lor forţate se mai văd încă vechi
biserici ortodoxe dărâmate în secuime. Despre grozaviile îndurate ne
vorbeşte şi monumentul de la Ciceu consacrat celor două sute de secui
ucişi în zi de hram de către generalul de tristă amintire, care a bătut
cu tunul cam tot atâtea locaşuri de cult ortodoxe între care şi
mânăstirea lui Brâncoveanu de la Sâmbăta de Sus.
7. Antroponimice, din lucrările ştiinţifice ale lui G.Popa – Lisseanu şi
ale lui I.I. Rusu (1986), şi mai recent ale lui Ioan Ranca (1995) şi
Ioan Drăgan (2000) care pe baza documentelor de arhivă dovedesc
maghiarizarea familiilor româneşti prin nu me ca Albu, Boér, Bokor
(Bucur), Karácsony, Csipán (cioban în graiul aromânilor), Dán, Fogarasi,
Kosztin, Lunguj, Lupuj, Mirtse, Moldván, Nyisztor, Oláh, Oltyán,
Pászkuly, Ráduly, Sztojka, Szávuly, Sérbán, Zsunkuy (se citeşte Juncu)
şi multe, multe altele, ceea ce nu mai poate fi considerată o problemă a
persoanelor respective, ci a naţiunii române şi a României, din moment
ce astăzi liderii acestor autohtoni maghiarizaţi odată cu numele lor cer
autonomie teritorială. Aceste nume dovedesc încă odată că împo triva
Neamului Românesc s-a practicat imprescriptibilul genocid etnic care nu
poate servi de bază pentru pretenţiile teritoriale numite autonomie.
8. Sociologice. Lucrările bine documentate cu date culese din teren de
Maria Cobianu -Băcanu (1998 şi 2000), doctor în filozofie la Institutul
de Sociologie al Academiei Române.
Este de la sine înţeles că din cele opt grupe de argumente chiar şi
numai o singură grupă este suficientă pentru a susţine definitiv
calitatea de autohtoni a secuilor ca trup din trupul ţării, chiar dacă o
bună parte au fost maghiarizaţi forţat de către defuncta putere
imperială în mai multe etape bine cunoscute de istorie, dar şi în
perioada Diktatului.
Le-am menajat prin tăcere drama deznaţionalizării ca mama cea
adevărată din cunoscu ta piesă de teatru Cercul de cretă caucazian a lui
Bertold Brecht. Nici acum nu vom proceda altfel, dar nu putem accepta
sub nici o formă contrafacerile celor care mânaţi de interese străine
practică intriga şi minciuna spre continua hărţuire şi în final d
ezagregarea României. O lege privind protejarea minorităţilor, oricare
ar fi conţinutul ei, obligă majoritatea să se subordoneze oricărui
minoritar devenit astfel un protejat, fiindcă obţine un statut
preferenţial, ceea ce este inadmisibil din moment ce în tr-o ţară
democratică legile sunt aceleaşi pentru toţi.
În cazul minorităţii maghiarizate din România situaţia se dovedeşte a
fi foarte periculoasă prin faptul că au devenit masă de manevră pentru
revizionismul mărturisit pe care îl implică incalificabil a contestare a
tratatului de pace semnat de toate părţile la Trianon.
Democraţia nu poate servi ca umbrelă pentru nici unul din paşii pe
care îi face revizionismul, tot aşa după cum toleranţa manifestată faţă
de revizionism într -o lume a competiţiei acerbe echivalează cu
sinuciderea. Cine poartă pe umeri soarta unei naţiuni nu poate fi nici
naiv, nici dezinformat, nici fricos şi nici credul.
Sechelele fostelor asupriri nu pot deveni temei pentru noi asupriri
şi împilări vizând fărâmiţarea României şi nici pretext pentru continua
batjocorire a acestui Neam Românesc.